Jak terapie pomáhá v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS

Jak se na nový benefit ve formě online terapie tváří zaměstnanci firmy HAVEL & PARTNERS? “Zpětnou vazbu zaznamenáváme především, když začíná nový měsíc a kolegové nedočkavě prosí o nový voucher, aby si mohli rezervovat další sezení,” usmívá se Ing. Daniel Soukup, ředitel HR.

1) Jak jste ve vaší firmě zvládli poslední měsíce, vlastně už spíše roky? Jaká byla nálada na palubě?

Tlak, který je již druhým rokem znát v celé společnosti se samozřejmě nevyhnul ani naší kanceláři. Díky firemní kultuře, přátelské atmosféře a všudypřítomné týmovosti, která u nás panuje – byť třeba na dálku – jsme ta nejtěžší období společně zvládli, a to mnohdy i přes velké pracovní vypětí nebo frustraci z nedostatku osobních setkání.

2) Kdy a proč jste začali řešit téma psychické pohody zaměstnanců či wellbeingu?

V dubnu minulého roku, kdy Českou republiku „zasáhla“ další vlna covidu. Tvrdá opatření ještě víc izolovala společnost a nálada byla pod bodem mrazu. Protože je pro nás psychická pohoda našich kolegů zásadní, začali jsme hledat možnosti, jak jim v těchto nelehkých časech pomoci.

3) Co pro vás vlastně wellbeing znamená?

Wellbeing vnímáme jako stav pohody a pozitivního nastavení mysli, ve kterém se člověk cítí dobře a umí lépe čelit všem situacím, včetně těch nepříznivých.

4) Proč jste se rozhodli začlenit psychoterapii do nabídky benefitů pro zaměstnance?

Pandemie se dotkla každého z nás, ať už jednotlivců, párů nebo celých rodin. Byla to najednou úplně jiná situace, se kterou se každý musel vypořádávat po svém. A proto jsme začali toto téma více řešit i my. Začlenit sezení s terapeuty do našich benefitů byl výborný nápad, který kolegové velmi uvítali. 

Ing. Daniel Soukup, HR ředitel firmy HAVEL & PARTNERS

5) Jak u vás implementace fungovala? Co byste dalším HR poradili?

Službu jsme kolegům představili prostřednictvím úvodního webináře Jak se nezbláznit (nejen) na home office s terapeutem z řad Hedepy, který zájem o tuto službu ještě umocnil. To nám potvrdilo, že zařadit psychologickou poradnu do řad benefitů byl dobrý nápad. Důležitá byla zřejmě i míra a načasování komunikace nové služby v kanceláři. 

 

6) Dostává se k vám zpětná vazba vašich kolegů na terapii? Jak na tento benefit lidé u vás reagují?

Zpětnou vazbu zaznamenáváme především, když začíná nový měsíc a kolegové nedočkavě prosí o nový voucher, aby si mohli rezervovat další sezení 😊. Pozitivní reakce ale vnímáme i od kolegů, kteří benefit zatím nevyužívají, ale vědí, že kdyby to kdykoli potřebovali, mají se kam obrátit.

 

7) Jaký je přínos terapie pro firmu jako celek?

Možnost nabídnout našim kolegům sezení s terapeuty v online prostředí vnímáme nejen jako reakci na těžké období, ve kterém se zrovna nacházíme, nebo jako rozšíření balíčku benefitů. Je to především prostředek, který nám všem může pomoci k větší pohodě, dosažení rovnováhy nebo poznání sebe sama. A když máte v týmu lidi, kteří jsou v dobrém rozpoložení, není to zdaleka přínos jen po pracovní stránce, ale i po té osobní, lidské. Jsme rádi, že se nám to daří, a určitě chceme wellbeing podporovat i do budoucna, i kdyby byla situace ve společnosti seberůžovější. Uvědomujeme si, že každý prožíváme různé životní situace za různých okolností, a chceme být v tomto směru našim kolegům i nadále oporou.

terapeuti

Doporučíme vám tři nejvhodnější terapeuty

Na základě 9 otázek vám ze 100+ terapeutů doporučíme ty, kteří nejlépe odpovídají vašim preferencím.

A to na základě věcí, o kterých chcete mluvit
Podle toho jak na terapii spěcháte
Podle druhu terapie, která vám bude sedět